הרב יצחק גולדקנופף: "לפיד יכול לתקן ביום אחד – עכשיו יש לו חצי שנה להוכיח"

    אייל ראובן 3 Comment on הרב יצחק גולדקנופף: "לפיד יכול לתקן ביום אחד – עכשיו יש לו חצי שנה להוכיח"

    נציג הסיעה המרכזית, הרב יצחק גולדקנופף בריאיון ל"קול חי": "לא ראינו שיאיר לפיד חזר בתשובה. ראינו שביומו הראשון כרה"מ, הוא אפילו לא טרח ללכת להתפלל בכותל כמו קודמיו. יש לו חצי שנה להוכיח את עצמו כרה"מ, להראות שהוא בר-שיח, אחרי שהיה חבר בממשלה שהסיסמא שלה היתה 'רמוס כל דוס'"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציגה המיועד של חסידות גור ('הסיעה המרכזית') באגודת ישראל ובכנסת, הרב יצחק גולדקנופף שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) ואמר ביחס לראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד ויחסו לחרדים כי "הוא יכול לתקן ביום אחד – וכעת יש לו חצי שנה".

    בפתח השיחה הצהיר גולדקנופף, שצפוי להכנס לכנסת במקומו של יעקב ליצמן כי יעדיף ללמוד את העבודה הפרלמנטרית ולא לקבל תפקיד סביב שולחן הממשלה. "אם אהיה חייב לקבל תפקיד ממשלתי כהוראת גדולי התורה – אקבל את זה. לסיעה המרכזית יש יעדים ותוכניות, אבל אני מקווה שלא אצטרך להיות מעורב בזה". על היחסים עם 'דגל התורה': "אני לא נכנס לנקודות האלה, לא הייתי מעורב במשא ומתן".

    הוא סיפר על רעיון חדש בקמפיין הבחירות: "ביום שישי הקמנו כבר את המטה הראשון של הבחירות. אנחנו החלטנו להקים מטה לשומרי שבת, אנחנו רוצים להגיע לכל שומרי השבת בישראל. הצבנו יעד של חצי מיליון איש שנגיע אליהם. כבר פרסמנו ביום שישי ידיעה בעיתון. כל אחד יאמץ מאה אנשים שאיתם ילך עד יום הבחירות. אני מקווה מאוד שנצליח בזה, ודאי שלא ננגוס בש"ס".

    גולדקנופף נשאל לאיזה מחנה שייכים לדעתו אותם מצביעי יהדות התורה שלא הגיעו להצביע. "אני בדקתי עם הרב זייברט מי הם אלה שלא הצביעו, הוא אומר שהפילוח שלהם לפי חסידויות והם בודקים כמה אחוז ההצבעה בכל חסידות והתוצאה כמעט מאה אחוז הצבעה.

    לדבריו "יש בכל מקום אחד שנוסע לחו"ל או שלא מרגיש טוב, אלה דברים שוליים. כנראה שכאלה שהם לא במאגר של אגודת ישראל – הם אלה שצעקו על שושן פורים ועל אומן".

    הוא נשאל על יחסו ללפיד: "יכול להיות שיהיו אנשים שיגידו לך שיאיר לפיד חזר בתשובה, אנחנו לא ראינו את זה. ביום הראשון שלו כראש ממשלה הוא לא הלך לכותל. הוא צריך קודם כל להצהיר שהוא יהודי. הרפורמים כבר נפגשו איתו בנושא הכותל.

    גולדקנופף הוסיף: "אנחנו נראה קודם מה בא לפיד ואומר ביחס ליהדות החרדית ואחר כך נוכל לשפוט. בפעם הקודמת הם התנהלו במדיניות של 'דרוס כל דוס'. סגרו מוסדות והורידו תקציבים. הוא יכול לתקן ביום אחד ויש לו חצי שנה להראות אם הוא בר שיח".

    על סגן השר מתן כהנא, אמר המועמד המיועד לכנסת: "מי שהרס את הרבנות הראשית אתה רוצה לשתף איתו פעולה? אני לא חושב שהוא יהיה רלוונטי במפלגה כי הוא לא השאיר שם טוב, לא הוא ולא בנט ולא כל אלה שלא היו אמינים ומכרו את קולות הימין לשמאל ופגעו בכולנו. על זה נאבק בקדנציה הבאה".

    גולדקנופף סימן מטרה לקידום בפעילותו הציבורית העתידית והתחייב: "אני תמיד מתחיל לעבוד ביום שאני נכנס וכך יהיה גם בכנסת. אלחם שהחינוך החרדי יכנס לחוק התקציב, אם זה לא ילך – נעביר את זה למשרד החקלאות. אנחנו נלמד את מה שגדולי ישראל יורו לנו".

    ביחס לשאלה מדוע יש אנשים שהתנגדו למינויו לנציג הסיעה המרכזית, השיב: "יש אנשים שעוסקים בנושאים שאני עוסק בהם ויש קנאים בעולם. מי שעובד ומי שעושה יש לו קופה של שרצים מאחוריו".

    הוא נשאל האם קיבל שיחות מפוליטיקאים מכהנים: "כולם דיברו איתי, בין היתר נתניהו, גנץ ושקד דיברו איתי. התקשרו אלי וביקשו לשתף פעולה. לביבי אמרתי ודאי, גם לגנץ. אנחנו נצליח בע"ה להקים ממשלת ימין. העם היהודי ספוג פגיעות מהממשלה הזו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גפני נוקט במהלך חכם מאוד ,מטרתו היא להראות לשמאל כאילו יש מה לדבר על ממשלה איתם אחרי הבחירות,ובכך למנוע הסתה מצידם ומהתקשורת בזמן שלפנינו.

    2. 1

      מה רוצים ממנו,
      הוא בתחילת דרכו,
      תנו לו ללמוד, ואח"כ תשאלו,
      אלא מה ? למה הוא מדבר ?
      הוא חייב לדבר זה תפקידו,
      אבל אין משמעות לדבריו העכשויים,
      מה שכן, זה נראה, שהוא דיפלומט,
      ופוליטיקאי משופשף, נזהר ממוקשים,
      ומתנהל חכם, אולי לא בשביל להיות יו"ר,
      אבל בהחלט יוכל להשתלב כח"כ מהמניין,